alimputra's FotoPage

By: najla umi and papa

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Tuesday, 11-Sep-2007 05:17 Email | Share | Bookmark
my home sweet home....




This is En Putra's daughter.... Najla Sufya..and now she's already 3 yrs and 8 months..(bosar dah anak dara putra ni)..... makin besar...makin panjang akalnye.... makin byk cakapnya... makin byk ragamnya....



najla's cousin.... Aidan..the one and only friend utk bermain...hehehehhehe....


and this is my home sweet home..... a small & cinonet apartment @ tmn sri gombak... but quite big for d'3 of us to stay..... actually its not a matter of small or big but ... the cleanliness & the susun atur /deco of the house... betul tak? kalau rumah bosar gabak pun... tapi mcm tongkang pecah tak guna jugak...heheheheh... that's what my late abah said.... (as my mom bg tau... abah mmg pembersih & teliti orgnya ) so...mayb disebabkan dah biasa dgn keadaan camtu... till now... den terikut2 sikit....

kalau pasal rumah ni... mmg den tak leh control...pantang selerak sikit... or ternampak sampah kat lantai... sure nak sapu ( hehehe.. kekadang.. satu hari, den sapu rumah sampai 4 x) kesian kat najla... nak main pun susah... tgh2 dia main..den boleh simpan mainan dia... kalau setakat najla & En putra kene bebel tu.... biaso bonarla.....hahahahahah..... boleh naik hangin satu badanla kalau rumah berterabur!!!!! tapi rasanya sekarang ni dah kurang sikit... tak terkawal dgn 2 manusia ni..najla & papanya... tak makan saman gak kekadang tu...sampai ponek dah den membebel... but again...kalau dah tiap2 hari diajar... lama2... boleh ikut gak kan ckp kita... suka.....







tp baru2 ni.... tongah den mamasak kat dapur..... ghupa2nya budak 2 org ni memasak jugak kat hall.... aduh!!! terperanjat den dibuatnya..... ada ke patut dia lenyeknya trigs atas carpet!!! haa apa lagi...kena marahla ... hehehehe.... sabar..sabar!!!!!
bkn apa... marah & lps tu bg tau..bende2 merapu cam gini tak boleh buat... kalau lps ni buat jugak... umi sebat!!!! & nilah hasil masakan najla & aidan.......



Quote:

mamazieza :
alaa mama...saje tak nak bagi alim pi rumah dia la tu!! saje jee... hehehehe... alah mama ni..tu baru anak sorang..bolehla control lagi..kene 2, 3 org sok...hahahahaha... poning kopalo den ni haaa!!!!!!!!!

umi riz watie : thanks ye......

sabrina : betul tu kak sab...... asalkan bersih...sedap mata memandang... syukorla kan!!

yan- haryani azam : biasa2 aje yan.... takdelah cantik mana pun..... simple jer... but in terms of deco/furniture.... ni ..my opinionla ..mana tau yan boleh amik tips utk rumah baru nanti kan:

for me... disebabkan rumah kak alim yg kecik & ruang yg terhad... so..kita takde ruang yg byk utk dilihat..hehehehe sama je tiap2 hari kan.. (lama2 boleh boring gak kak!! ) nak cat rumah selalu pun susah jugak... nak aleh2kan furniture pun, susah gak sbb tak sesuai dgn keadaan rumah....

oleh sbb itu.. kak lim rasa.. better kak lim beli furniture rumah like sofa, dining table, hiasan rmh, carpet & etc yg murah2 but again menarik & ada style gitu... bkn kak lim tak nak beli yg mahal.. mmg semua yg suka..semua mahal2.. tp... kalau dah mahal tu...sure la qualitynya elok & thn lama.... emm... tak bolehla tukar furniture nanti...

so, kita beli yg murah2....dlm 2- 3yrs....bila dah nampak veteran tu... bolehla kita tukar set baru...kira berbaloila kan...contoh set dlm RM 200 boleh thn sampai 2 thn...betul tak? rumah kita pun bolehla bertukar wajah.... tu pendapat kak limla.. kalau rumah kita besar & byk space...takpelah..boleh terus beli brg mahal...sbb senang nak tukar susun atur dlm rumah kan?... tang kaler.... kak lim choose green & light yellow... nampak sweet & nyaman je.... that's my opinionla kan.. hahahahaha... asalkan boley je den ni ha!!!!

jie jie : thanks akak... biasa2 aje kak... rumah pun cinonet je....

MaDiHa :
alah kak..sama je.. akak takpelah anak dah ramai..fahamla budak2 ni camana kan ( anak sedara alim pun dah 22 org, kalau blk kampung.... hahahaha... yg bosar2 pun sama cam budak2). ni alim najla sorang pun kekadang bersepah gak.... tak tgk tu hasil kerja tgn najla....abisnya dia lenyek trigs atas carpet!!



View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net